هم دانشگاهی سلام

وبلاگ دانشجویی موسسه آموزش عالی تعالی

هم دانشگاهی سلام

وبلاگ دانشجویی موسسه آموزش عالی تعالی

توهین به پرچم ایران



به گزارش «تابناک» در روزهای اخیر اتفاقات تلخی علیه هویت ملی و تمامیت ارضی ایران به وقوع پیوسته که متاسفانه هیچ واکنشی را از سوی مسئولان و رسانه های گوناگون دیداری و شنیداری و مطبوعات و حتی سایت هایی که از بودجه بیت المال ملت ایران ارتزاق می کنند را در بر نداشته است.


بنابر این گزارش در هنگام توزیع مدال های قهرمانان دسته فوق سنگین قهرمانی جهان و دریافت مدال طلای بهداد سلیمی در هنگام پخش سرود ملی، پرچم ایران به صورت سر و ته به اهتزاز در آمد!! درحالی که در همه کشورهای جهان این اقدام بدترین نوع تمسخر و تحقیر به هویت یک ملت تلقی می شود این توهین آشکار نه تنها مورد توجه مسوولان ایرانی حاضر در صحنه مسابقات قرار نگرفت بلکه صداو سیما هم با نمایش چندین باره آن، احساسات ملی بسیاری از ایرانیان میهن دوست را جریحه دار کرد.

 
در فاصله کوتاهی پس از این اهمال آشکار، در مسابقه فوتبال ایران و عمان هم کارشناس گزارشگر برنامه با کمال وقاحت به بهانه یادآوری مسابقات فوتبال جام خلیج فارس نام جعلی را برای خلیج فارس به کار برد و با وجود تماس های مکرر بینندگان از اصلاح این نام جعلی و انجام عذرخواهی سر باز زد.

از سوی دیگر در همان روز وزیر خارجه امارات در اقدامی تجاوز کارانه در پشت تریبون سازمان ملل ادعاهای بی پایه ارضی نسبت به تمامیت ارضی ایران در جزایر سه گانه همیشه ایرانی را باز هم تکرار کرد.

به نظر می رسد تکرار و گسترش توهین و تهدید علیه هویت و تمامیت ارضی ایران در عرصه های مختلف و متاسفانه حتی در رسانه ملی دارد به یک رویه تبدیل می شود و سکوت اعجاب انگیز خبری رسانه های داخلی نیز می تواند به عنوان راهگشای سناریوهای حساب شده دشمنان ملیت و هویت ایرانیان تلقی شود.

بنابراین لازم است مسوولان دیپلماسی خارجی، مسوولان صدا و سیما و رسانه های همگانی دیداری شنیداری و نوشتاری اگر خود را ایرانی می دانند با حساسیت ملی با این گونه مسائل برخورد کنند و اجازه تکرار آن را ندهند.

در مورد تکرار یاوه سرایی های وزیر خارجه امارات نیز لازم به ذکر است که امارات با دیگر همسایگان خود هم اختلافات عمیق ارضی دارد بنابر این بسیار به جا خواهد بود جهت تادیب این شیخ نشین، ایران نیز متقابلا در اختلافات ارضی امارات با عربستان، عمان و قطر جانب همسایگان امارات را بگیرد و به طور مثال وزارت خارجه ایران می تواند منطقه مورد ادعای عربستان با نام "العدید" را که بر خلاف توافقنامه مرزی 1974 بین دو کشور در اشغال امارات است، متعلق به عربستان بداند.

نظرات 1 + ارسال نظر
آریایی یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:36 ب.ظ

آره دیگه این چیزا که مهم نیست فقط جیب مبارک پر باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد